- პროექტის სახელწოდება: ,,საქართველოს ოქროს ხანა"
- პროექტის მთავარი იდეა: ინფორმაციის მოძიება თამარის ეპოქაზე და თანატოლების ინფორმირებულობა.
- პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეებს აქვთ ბუნდოვანი წარმოდგენა მე-12 საუკუნის საქართველოს ოქროს ხანაზე.
- პროექტის მიზნები: მოსწავლეები გაეცნობიან, იმსჯელებენ, შეაფასებენ მე-12 საუკუნის საქართველოს პოლიტიკური, ეკონომიკური,სოციალური და კულტურული განვითარების ეტაპებს.
- მონაწილეთა ასაკი: მე-5-6 კლას კომპლექტი.
- პროექტის ხანგრძლივობა: 3 კვირა.
- მოსალოდნელი შედეგი: კედლის გაზეთი, სლაიდ -შოუ, თამარ მეფის პორტრეტის შექმნა, ბუკლეტები.
- პროექტის საჭირო ძირითადი რესურსები: კომპიუტერი, პროექტორი, ფოტოაპარატი, ფორმატის ქაღალდი კედლის გაზეთისათვის,მარკერები, ფერადი ფანქრები, ფურცლები.
- პროექტის მსვლელობა: მოსწავლეები დაიყოფიან ჯგუფებად, დაინაწილებენ დავალებებს, მოიძიებენ ინფორმაცია თამარ მეფის ეპოქის შესახებ, როგორც ინტერნეტში, ასევე ბიბლიოთეკაში, მოეწყობა მოეწყობა ფილმის ,,თამარ მეფის" ჩვენება, მოეწყობა ექსკურსია მუზემში, შექმნიან და გააფორმებენ კედლის გაზეთს თამარის ცხოვრრების და მოღაწეობის შესახებ. შედგება შეხვედრა მეცნიერ ისტორიკოსთან. პროექტის დასასრულს მოეწყობა შემაჯამებელი პრეზენტაცია.
- ე.ს.გ.-სთან კავშირი:
ისტ.IX.2. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის საქართველოში ეკონომიკური
ურთიერთობების განვითარება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· რუკაზე აღნიშნავს საქართველოს ტერიტორიაზე გამავალ სხვადასხვა ეპოქისსავაჭრო გზებს;
· წერილობითი სახით
შეუძლია ჩამოაყალიბოს თავისი თვალსაზრისი საქართველოს ეკონომიკაში უცხო
ქვეყნის მმართველობით გამოწვეული დადებითი და უარყოფითი ცვლილებების შესახებ;
· მსჯელობს, თუ როგორ იცვლებოდა საქართველოში სოფლის მეურნეობა
სასოფლო-სამეურნეო ტექნიკის განვითარებასთან
ერთად, ადარებს
განსხვავებულ ეპოქებში საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში სოფლის მეურნეობის
ტრადიციული დარგების განვითარებას;
· მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქაში ამა თუ იმ რეგიონთან თუ სივრცესთანსაქართველოს
ეკონომიკური ურთიერთობების შესახებ.
ისტ.IX.3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითისტრუქტურები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქის ქართული
სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ. გამოავლენს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს;
· ახასიათებს და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში
სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს;
· ახასიათებს და ადარებს შუა საუკუნეებისა და თანამედროვე
საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის
ფორმებსა და სტრუქტურებს, მსჯელობს მათი
ფუნქციების შესახებ;
· ისტ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოში სოციალური ურთიერთობებისისტორიის
კვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· მსჯელობს
საქართველოში ურბანიზაციითა და
მიგრაციის სხვა სახეობით გამოწვეულ სოციალურ ცვლილებებზე. ადარებს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში მათ მიზეზებსა და
შედეგებს;
· აანალიზებს
რეფორმებით და რევოლუციის შედეგად გამოწვეულ ცვლილებებს სოციალურ სტრუქტურებში;
· საუბრობს საქართველოში სხვადასხვა პერიოდში შექმნილ პარტიების შესახებ.
ისტ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ქართული კულტურის სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა და განვითარების
შესახებ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ჩამოთვლის
ქართული კულტურის ყველაზე მეტად წარმატებულ დარგებს;
· მსჯელობს
ყველაზე მნიშვნელოვანი ქართული ლიტერატურული და სახვითი ხელოვნების ძეგლების
შექმნის ისტორიისა და მნიშვნელობის შესახებ;
11. პროექტის ხელმძღვანელი: თამარ გიუნაშვილი
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: tamar.giunaShvili 5@gmail.com
No comments:
Post a Comment